samma som tidigare kommentar redan skrivit, samma innehåll, fick första sms 23/12-21 sen ett till 23/2-22, 3/3-22 samt ett sms 10/3-22 tidpunkterna då jag fått dessa sms är helt random till synes men man ser tydligt att man valt tider som är 100% frukost, lunch, middag, läggdaggs. 09:49 11:44 17:48 samt 23:21 är tiderna. koderna i smsen ska tydligen föreställa nånting från google play som står på kvittot när du gjort ett köp, jag har inga registrerade köp som matchar dom sms jag fått
+46 73 505 31 05
Klicka på knappen nedan för att gå över till formuläret där du kan skapa en verifierad profil (matchning av ägaren till telefonnumret).
Vad har du för erfarenheter av detta nummer?
Samma erfarenhet Konstigt sms mes någon märklig siffer /bokstavskombination
Konstigt sms med en massa bokstäver och siffror
Artikeltips
Telefonbedrägerier!
För privatpersoner finns både ångerveckor och NIX-register. För företag finns egentligen inga skydd alls mot påstridiga telefonförsäljare och bedrägerier som görs via telefon.
Nya former av telefonbedrägerier i länet
Telefonbedrägerierna har varit aggressiva senaste tiden. Mikael Artzing, bedrägericentrum på polisregion Nord, berättar om det senaste tillvägagångssättet:
Du kanske också är intresserad av detta
Vilka är fördelarna med registreringen i Call Insider
Registreringen i tjänsten Call Insider är kostnadsfri. Att skapa ett konto ger dig flera fördelar:
- Färre annonser.
- Översikt över dina utvärderingar som du kan både redigera och radera.
- Möjlighet för val av aviseringar som skickas till dig om någon svarar på din kommentar.
- Du behöver inte fylla in reCaptcha (skydd mot spambotar) när du lägger till en kommentar.
- Möjlighet att lägga till fler kommentarer under ett dygn.
- Enklare anmälning av olämpliga kommentarer.
Min kommentar har försvunnit från forumet eller har redigerats, varför?
Komentáře upravujeme a mažeme z následujících důvodů:
- Vi informeras att kommentaren innehåller tecken på olagligt handlande och detta handlande kan utvärderas utifrån allmänt vetande.
- Vi får information att kommentaren i fråga innehåller en personuppgift enligt lagen om skydd av personuppgifter (GDPR).
- Vi informeras att kommentaren är vulgär eller kränkande.
- Vi får begäran om borttagning av kommentaren från polisen.
- Vi får ett domstolsbeslut om borttagning av kommentaren.
Hur kan jag anmäla en skadlig kommentar?
Varje användare har möjlighet att omgående inaktivera vilken som helst kommentar tills den tiden då moderatorerna kommer att ägna sig åt den. Det räcker bara att klicka på knappen Ta bort i den meny som finns vid varje kommentar. Användaren omdirigeras senare till ett kort formulär där denne kan beskriva för moderatorer varför kommentaren skulle vara olämplig. Det tar vanligtvis en vecka att behandla en sådan begäran. Sedan informeras användaren om hur moderatorerna gjort med kommentaren i fråga.
Kommentarer (3)