En av fyra svarar aldrig på okänt nummer
En av fyra svarar aldrig när ett okänt nummer ringer. Det visar en ny undersökning från Kantar Sifo. De som är minst benägna att svara är äldre.
En av fyra svarar aldrig när ett okänt nummer ringer. Det visar en ny undersökning från Kantar Sifo. De som är minst benägna att svara är äldre.
Konsumentombudsmannen har fått nog. Nu stämmer man Seniortelefoni för vad man kallar ett hänsynslöst agerande mot äldre.
Tjänsten grundades år 2011 i Tjeckien. Det handlar sig om ett webbforum på vilket användare kan dela sina erfarenheter med telefonnummer, både störande (framför allt telefonförsäljning, undersökningar) och nyttiga (t.ex. transportbolag, myndigheter). Tjänsten riktar sig till alla som vill ta reda på vem som äger ett visst telefonnummer 0766452300 och om det går bra att emot ett samtal från detta nummer.
Användare kan ta reda på andras utvärdering av ett telefonnummer 0766452300, intresset för ett telefonnummer under det senaste året samt även lokalisering av ett telefonnummer om möjligt (för fasta nummer).
Det handlar sig om antalet besök på sidan i fråga. Tillgång från en enhet räknas bara en gång varje dag. Vi strävar efter att besöksfrekvensen inte påverkas av sökmotorernas tillgång, därför bör det handla sig om antalet visningar av sidan i fråga endast av verkliga besökare.
Vad har du för erfarenheter av detta nummer?